SLUTA KRÄVA PERFEKTION AV ANDRA

Jag tror att ha perfektion som mål är skadligt. Det spelar ingen roll vad det gäller, ens utseende, saker man skapar, livet. Att söka efter det absolut felfria tror jag både är beroendeframkallande, farligt och nyckeln till genomsyrande olycka. Därför får den här bloggen vara operfekt. Bilderna vi fotar får vara lite halvfula ibland, blurriga och i olika storlekar. Mina skolarbeten får vara halvbra. De får också vara fantastiska och perfekta och jag får jobba på dem i flera veckor. Men inte varje gång. För det mår jag dåligt av. 
 
Jag personligen gillar sånt som är operfekt. Jag gillar prydnadssaker som är naggade i kanterna eller spruckna, jag gillar människor med krokiga tänder och födelsemärken. Sånt tycker jag är charmigt. Men alla tycker inte det och jag menar inte att trycka på er mina preferenser, för att alla tycker olika är ju inte bara uppenbart utan även något att värna om. Jag menar bara att jag tror folk mår bättre av att släppa lite på pressen. På sig själv, och på andra. Framförallt på andra. 
Det är sant att folk som snackar skit om andra är missnöjda med sig själva. För om du söker fel hos dig själv hela tiden, kommer du vara så insatt i det tänket att det finns kvar när du ser andra människor. 
 
Jag hatar när folk lägger sig i mitt utseende, och utan att jag har frågat ger mig sin åsikt. Vänner, familj, främlingar. Det kan vara en omvänd komplimang, t ex "du skulle vara mycket finare om du gjorde sådär" eller så kan det vara en ren och tydlig förolämpning, t ex "du är ful." Man ba KÄFTEN BITCH JAG HAR INTE BETT DIG GRANSKA OCH UTVÄRDERA MIG!!!!!! Vad ger oss rätten att bestämma vad som är fint och fult när det gäller andra människor? INGENTING. Så håll dina åsikter för dig själv. Människorna i din omgivning finns inte där för att du ska ha nåt vackert att se på. Så sluta kräv av dem att de ska vara vackra. Det spelar ingen roll vad du tycker är fint och fult hos någon annan, och om de tycker annorlunda betyder inte det att de är sämre än dig. 
 
 (ja jag vet att det heter irrelevant, inte orelevant. Men jag var så upprörd att jag glömde bort det, och det är ok. Ibland gör man fel.)
 
Jag tror att om vi slutar se ner eller upp på folk på grund av att de är annorlunda än oss kommer vi må mycket bättre. Om du ser någon som är skitsnygg och har fantastisk stil och verkar vara allmänt skitjävla cool, absolut, inspireras av det. Men tryck inte ner dig själv för att du inte ser likadan ut. Och om du ser någon som du tycker klär sig som en tönt, eller måste vara blind för herregud vad har han gjort med håret; tysta de tankarna. Tryck inte ner människor för att de inte ser ut som du. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0