TYGKASSE AV ETT ÖRNGOTT

Jag har mycket fritid och många idéer just nu så här kommer väl ett till DIY-inlägg.
 
 
Jag köpte ett påslakanset second hand för typ 20 kr. Jurassic park!!!!! Älskar Jurassic park.
 
 
Jag började med att vända ett av örngotten ut och in och nåla runt för att markera de nya sömmarna. Örngotten var enorma så jag var tvungen att minska med ganska mycket. Till och med efter att jag hade sytt det här, fick jag ta bort ännu mer i botten för att göra påsen kortare.
 
 
 
Sen vek jag ner kanten på öppningen och sydde där med.
 
 
Såhär blev det då. Fast det här var ju innan jag tog bort nästan decimeter till i botten. Ungefär hela J:et och u:et.
 
 
Dags för band!!! Enkelt. Klipp två långa remsor
 
 
och vik dem på mitten med insidan ut, och nåla. Sy, och klipp bort överflödet.
 
 
Vänd dem rätt med hjälp av en säkerhetsnål.
 
 
Nåla fast dem på påsen.
 
 
Och sy fast dem på det här viset så det håller bra.
Och här kan vi vara färdiga om vi vill. Men jag fortsatte lite till. Hahahaha rim.
 
 
Plast???? :D japp!!
 
 
Jag klippte ut en bit och tejpade fast på framsidan så den låg still
 
 
Som jag sen sydde fast, men lämnade toppen öppen. Hehe.....
 
 
Genomskinlig ficka!!! för smågrejer!!!! God I'm brilliant.
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: MB

omg gör en till mig. fyller år snart

Svar: sorry bby men den är one of a kind
girlpowerclash.blogg.se

2013-07-10 @ 22:29:09
Postat av: Sanna

Haha
Underbart!
Tack för tipset. Ska prova själv :)
By the way så hittade jag din blogg då den var nominerad i en tävling som just nu anordnas på gaybloggen. Tävlingen går ut på att rekommendera bra bloggar och din var en av dom första som kom upp. Grattis!
http://www.gaybloggen.com/vinn-tva-veckopass-till-pride/

Nu ska jag läsa vidare och se om du har fler bra tips.

Ha det bäst!

Svar: Men gud vad roligt!!! Det hade vi ingen aning om :D tack för tipset och hoppas du gillar resten av vår blogg! kram!
girlpowerclash.blogg.se

Postat av: molly

så snygg!

Svar: tack!
girlpowerclash.blogg.se

2013-07-28 @ 09:13:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0