KLORBLEKTA HÄNGSELSHORTS

 
 Hallihallå på er!
När jag besökte Edith för någon vecka sedan passade vi på att besöka Myrorna, som är  som vårt Mecca dit vi valfärdar typ 2 gånger i veckan minst. Iallafall, så hittade jag då bland annat dessa röda hängselbraxer som jag sedan klorblekte.

Att klorbleka är ingen match. Släng bara ner plagget i ett badkar och häll på klor efter behag. Jag ville att byxorna bara skulle bli fläckiga och eftersom klorflaskor oftast är ganska otympliga att hälla ur så skruvade jag av pumpen på handtvålen och skruvade på den på klorflaskan istället. Jag kan tänka mig att man kan få ett ganska coolt resultat om man använder exempel en blomspruta. 
 När du har sprutat och hällt på klor så det räcker låter du bara plagget ligga kvar i badkaret tills det blekts så som du vill ha det. Skölj sedan av plagget och släng in i tvättmaskinen. 
 
....And prepare to be amazed...
 ...
 
 
 
 
Voila!! ett par asballt klorblekta hängselshorts. Easy peasy lemon squeezy.

//Hanna-Lo

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0